Pages

Wednesday, August 19, 2009

Menulis Atau...

Menulis atau Mengarut atau Membebel?

Salamualaikum dan Selawat ke atas Nabi Muhammad Sollallahualaihiwassalam,

Saya? Menulis? huh... Tak percaya dibuatnya. Saya ingin belajar menulis, tapi... Saya tidak mempunya bakat dalam dunia penulisan, sekarang saya menulis untuk sesuatu yang saya tidak tahu dan cuba buat tahu, pasti akan keluar keputusan yang mengarut dalam penulisan ini.

Jadi, sebagai seorang yang tidak berbakat macam saya ini, cubalah belajar dengan lebih baik pada masa akan datang. Banyak membaca, banyak belajar, banyak melakukan perkara berfaedah dari benda yang pasti tak ada faedahnya. Jangalah ulangi kesalahan sama untuk kali kedua atau ketiga dan yang pasti ia akan menyerlahkan lagi ketidakcerdikan diri sendiri ini.

Erm... Rupanya seronok juga membebel untuk diri sendiri, dapat juga buka hati yang tertutup dari menerima teguran yang berguna. V(",)

Saya selalu ingat akan pesanan dari seorang Ustaz semasa di Sekolah Menengah dulu yang menasihati saya dan kawan-kawan untuk pergi study di malam hari.

"Turun-turun... Pergi study nuh... Ingat pesanan mok ayoh" pesan Ustaz Amir

Tapi yang masalahnya, saya masih lagi berperangai sediakala, tidak berubah. Dulu kini dan selamanya.

Oh tidak... Saya mahu berubah...

0 comments:

Post a Comment