Pages

Friday, August 21, 2009

Ramadhan Kareem


Allahumma ballighna Ramadhan

Salam Ramadhan, kullu hayat wa antum bikhair

Sudah 23 tahun saya hidup di muka bumi Allah taala dengan pelbagai nikmat yang telah diberikan oleh-Nya. Walaupun kehidupan ini bukan selalunya senang dan susah, tapi saya sebagai hamba di muka bumi ini seharusnya sentiasa bersyukur kepada-Nya. Sama ada hidup ini susah mahupun senang, kehidupan sebagai seorang hamba Allah taala harus diteruskan.

Dalam beberapa jam lagi, Ramadhan akan datang lagi untuk tahun 1430H. Adakah saya sudah bersedia untuk menyambut kedatangan bulan yang penuh dengan barakah dan rahmat dari Allah taala ini? Adakah saya akan menyambut Ramadhan kali ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya? Adakah saya dapat merasai Ramadhan kali ini walaupun seminit?

Allahumma ballighna Ramadhan...

Allahumma ballighna Ramadhan...

Allahumma ballighna Ramadhan...

Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna... V(",)

0 comments:

Post a Comment